Laikmetis.lt   Publikuota iš: Laikmetis.lt   Versta iš: Thetablet.co.uk, Lifesitenews.com
Sinodinis kelias, Prancūzijos vyskupai

Prancūzijos vyskupų konferencija, susirinkusi Lione užbaigti nacionalinio popiežiaus Pranciškaus Sinodinio kelio etapo, nusiuntė Vatikanui vieną dokumentą su gautomis kritiškomis nuomonėmis ir antrą – su savo pastabų interpretacija.

Toks sprendimas buvo priimtas po to, kai vyskupai atsisakė pirminio plano paskelbti vieną tekstą su neeilinės plenarinės sesijos metu suredaguotomis pastabomis.

Visas sinodinis darbas Prancūzijoje priklausė nuo nacionalinės komandos, kurią sudarė vyskupas Alexandre’as Joly (Aleksandras Džoli) ir vietos lygmeniu paskirti diskusijų grupių vadovai, ir maždaug 150 000 katalikų, kurie išreiškė savo nuomonę.

Prancūzijos vyskupų konferencija nusprendė siųsti į Romą nacionalinę sinodinių konsultacijų, vykusių visoje šalyje nuo spalio mėnesio, sintezę, nekeisdama kai kurių revoliucingiausių jos aspektų.

Prancūzijos vyskupai užbaigė Sinodinį kelią išsiųsdami Romai peticiją, kurioje reikalaujama leisti moterims tapti diakonėmis, o kunigams vesti – tarp pateiktų nuomonių buvo tokių, kuriose kritikuojama Bažnyčia kaip pernelyg klerikalistinė, raginama suteikti didesnį vaidmenį moterims, siūloma celibatą padaryti neprivalomą ir skundžiamasi autoritariškais kunigais.

„Atrodo, kad šis rinkinys ne visiems gerai atspindi tai, kas buvo išgirsta iš sinodo procese dalyvavusių vyskupijų, judėjimų, asociacijų ir ordinų“, – sakė konferencijos vadovas arkivyskupas Éricas de Moulinsas-Beaufortas.

Dėl pirmojo teksto vietos laikraščių antraštės skelbė, kad vyskupai netikėtai priėmė „didelį sprogimą“ Bažnyčiai.

Antrajame dokumente vyskupai sakė, kad jie turėtų „geriau išreikšti žmogiškąją Bažnyčios pusę“, „imtis moterų kančių ir lūkesčių“ ir „įsiklausyti į išreikštą susirūpinimą dėl kunigų ir jų tarnystės sąlygų“. Jie taip pat teigė turintys „geriau įvardyti, kodėl liturgija tebėra pasikartojančių ir prieštaringų įtampų vieta“.

Vyskupai pridūrė, kad tarp neaptartų klausimų buvo ir Bažnyčios misionieriška veikla ar svarbūs socialiniai klausimai, tokie kaip aplinkosauga, visuotinis solidarumas ir „įvairūs siūlomi antropologiniai modeliai“.

Taip pat buvo „ignoruojami arba nuvertinami“ tam tikri „krikščioniškieji dvasiniai turtai“, tokie kaip Eucharistija, sakramentai ir kunigų celibatas.

Atrodo, kad prie Sinodinio kelio diskusijos prisidėjo nedaug jaunimo. „Trūko 20-45 metų kartos“, – spaudos konferencijoje sakė vyskupas A. Joly. – Išsakyti žodžiai nebuvo visų tendencijų, visų kartų, tačiau tai buvo daugelio žmonių mintys.“

Paremkite musu veikla

Prenumeruokite mūsų straipsnių savaitinį naujienlaiškį.

Kiti straipsniai, pažymėti

Susiję straipsniai

Įkeliamas komentaras Komentaras bus atnaujintas po 00:00.
  • Šis komentaras nebeskelbiamas.
    +Plebanus · 04:17 02/07/2022
    Deja, daugelis kunigų pateko  spąstus mokydami neteisingų dalykų, nepaisant to, kad Bažnyčios Magisteriumas jau 1975 12 29 įsikišo su Tikėjimo doktrinos kongregacijos deklaracija Persona humana .
    Klaida toliau plito ir paskatino 1983 m. Jono Pauliaus II paskelbtą Vyskupų sinodą dėl išpažinties.
    Popiežius vėl pasmerkė klaidą posinodiniame raginime „Reconciliatio et Penitentia“ 1984 m., sakydamas: „Sinodo susirinkimo metu yra Kai kurie tėvai pasiūlė trišalį skirtumą tarp nuodėmių, kurios būtų klasifikuojamos kaip švelnios , sunkios ir mirtingosios .
    Triskyrimas galėtų pabrėžti faktą, kad tarp rimtų nuodėmių yra gradacija.
    Tačiau visada išlieka tiesa, kad esminis ir lemiamas skirtumas yra tarp nuodėmės, kuri naikina meilę, ir nuodėmės, kuri nežudo antgamtinio gyvenimo: tarp gyvybės ir mirties nėra vidurio...
    Todėl sunki nuodėmė praktiškai identifikuojama doktrinoje ir Bažnyčios pastoracinis veiksmas su mirtina nuodėme “
    Tuo tarpu Kanonų teisės kodekse buvo pasakyta, kad „kiekvienas, suvokiantis esantis sunkioje nuodėmėje, neturėtų aukoti Mišių ar bendrauti su Viešpaties kūnu ir krauju, prieš tai neatlikęs sakramentinės išpažinties“ (916 m. kan.).Lygiai dėl tos pačios priežasties Kanonų teisės kodekse buvo pasakyta, kad Sutaikinimo arba Atgailos sakramente turi būti išpažįstamos visos sunkios nuodėmės, padarytos po Krikšto (plg. kan. 988 – § 1).Nereikia pamiršti, kad Jėzus pasakė jaunuoliui: „Jei nori įeiti į gyvenimą, laikykis įsakymų “ (Mt 19, 17).
    Šventasis Paulius  mums primena,  Todėl mes visuomet gerai nusiteikę, nors žinome, kad kolei gyvename kūne, esame svetur, toli nuo Viešpaties.  Mes čia gyvename tikėjimu, o ne regėjimu.  Vis dėlto esame gerai nusiteikę ir pasiruošę palikti kūno būstinę ir įsikurti pas Viešpatį.  Štai kodėl, ar būdami namie, ar svetur, mes laikome sau garbe jam patikti.  Juk mums visiems reikės stoti prieš Kristaus teismo krasę, kad kiekvienas atsiimtų, ką jis, gyvendamas kūne, yra daręs – gera ar bloga.[i (2 Kor 5, 10). .


Rašyti komentarą...
arba komentuokite kaip svečias
0
bendrinimų
Naudojant slapukus Jūsų naršymas tinklapyje bus patogesnis. Paspausdami „Sutinku“ Jūs leisite naudoti tinklapio slapukus Jūsų naršyklėje.