Kardinolas Josephas Zenas

Kardinolas Josephas Zenas vėl išsakė kritiką „painiam ir klaidinančiam“ Sinodui dėl sinodiškumo ir pasmerkė dviejų vyskupų, susijusių su Kinijos komunistine vyriausybe, dalyvavimą Sinode.

Buvęs Honkongo vyskupas interviu Catholic Herald peikė Sinodo vadovus už tai, kad jie bando „Dievo Žodį redukuoti iki žmonių jausmų“, ir kalbėjo apie popiežiaus Pranciškaus „magisteriumą“, nepaisantį beveik 2000 metų katalikų mokymo.

„Atrodo, kad Sinodo animatoriai Dievo Žodį redukuoja iki žmonių jausmų – turimi omenyje visi pakrikštytieji, net ir tie, kurie jau seniai paliko Bažnyčią – ir remiamasi ne paskutinių 20 amžių, ne daugelio pastarųjų popiežių, bet tik valdančiojo pontifiko magisteriumu“, – sakė jis.

Kardinolas Zenas taip pat pašiepė „pokalbių Dvasioje“ koncepciją – Sinodo diskusijose mažose grupėse naudojamą „pasidalijamosios maldos“ formą, kuria siekiama „visa apimančio sutarimo“ ir skirtingų nuomonių „įžvelgimo“.

Sinodo Instrumentum laboris šis metodas apibūdinamas ne kaip „bendras keitimasis idėjomis, bet kaip dinamika, kai išsakytas ir išgirstas žodis sukuria pažintį, leidžiančią dalyviams priartėti vieniems prie kitų“.

„Galbūt puodelis kavos ar nedidelė stiklinė ko nors „dvasingo“ ir keletas sausainių galėtų dar labiau padėti „dvasiniam pokalbiui“, – pastebėjo 91 metų Honkongo kardinolas. „Prašau rasti ką nors, kas paaiškintų taip, kad mes, vargšai mirtingieji, galėtume suprasti: ką reiškia „diskutuoti ne apie idėjas, o apie patirtį“?“

„Jei įžvalgumas turi padėti popiežiui ir vyskupams „mokyti“, o mokymas tikrai vyksta per idėjas, – pridūrė jis, – argi „pokalbiai Dvasioje“ neturėtų būtinai sugrąžinti mus prie paties Jėzaus, kuris sakė, kad Dvasia „ims iš to, ko mokė apaštalus“?“

Kardinolas Zenas tapo pagrindiniu Sinodo dėl sinodiškumo ir jo vadovų propaguojamos heterodoksijos kritiku. Šį mėnesį nutekintame laiške vyskupams, dalyvaujantiems Sinodo generalinėje asamblėjoje, jis apkaltino Sinodo organizatorius turint „manipuliacijų planą“ ir darbotvarkę, kuria siekiama pakenkti katalikų mokymui apie lytiškumą.

„Jie pradeda nuo to, kad esą turime išklausyti visus. Po truputį jie leidžia mums suprasti, kad tarp tų „visų“ yra ypač daug tų, kuriuos mes „atmetėme“. Galiausiai suprantame, kad jie turi omenyje žmones, kurie renkasi kitokią nei katalikiška tradicija pagrįstą seksualinę moralę“, – rašė jis.

„Dažnai jie tvirtina neturintys jokios darbotvarkės. Tai iš tiesų yra mūsų intelekto įžeidimas. Kiekvienas gali suprasti, kokių išvadų jie siekia.“

Laiškas buvo parašytas po to, kai kardinolas Zenas ir dar keturi kardinolai pateikė popiežiui Pranciškui dubia klausimus, prašydami paaiškinti katalikų mokymą įvairiais klausimais, įskaitant homoseksualumą. Pranciškus atsakė į pirmąjį klausimų rinkinį tarsi leisdamas kunigams „laiminti“ tos pačios lyties asmenų poras atsižvelgiant į konkretų atvejį. Kardinolas Zenas praėjusią savaitę paskelbtoje kandžioje analizėje popiežiaus atsakymą pavadino „pastoraciniu požiūriu nepagrįstu“.

Kinijos komunistų remiami vyskupai Sinode nėra „tikri ganytojai“

Interviu Catholic Herald Honkongo prelatas taip pat kritikavo dviejų su Kinijos komunistų valdžia susijusių vyskupų dalyvavimą Sinode ir pavadino juos „netikrais ganytojais“.

Popiežius Pranciškus sinodo delegatais paskyrė Jiningo vyskupą Antonio Yao Shuną ir Zhoucuno vyskupą Josephą Yang Yongqiangą, tačiau pirmadienį Vatikanas paskelbė, kad jie staiga anksčiau laiko palieka Sinodą dėl „pastoracinių poreikių“ savo vyskupijose.

„Visi jie yra popiežiaus parinkti iš vyskupų, kuriuos popiežius pripažino teisėtais“, – pažymėjo kardinolas Zenas.

„Tačiau jie visi yra iš valdžiai paklusnių vyskupų, o ne iš tų tikrųjų žmonių ganytojų – tiek oficialiojoje, tiek pogrindinėje Bažnyčioje – kurie dabar yra dar labiau persekiojami nei prieš slaptą [Vatikano ir Kinijos] susitarimą“, – sakė jis.

Yangas yra valstybinės Kinijos vyskupų tarybos, kurios nepripažįsta Vatikanas, vicepirmininkas, o 2016 m. buvo išrinktas panašios valdžios remiamos schizmatinės Kinijos katalikų patriotinės asociacijos vadovu.

Jis dalyvavo 2023 m. Kinijos liaudies politinės konsultacinės konferencijos nacionalinio komiteto, kuris yra Kinijos komunistų partijos vieningo fronto programos dalis, veikloje.

Yao, kaip pranešama, pirmasis vyskupas, įšventintas įgyvendinus plačiai kritikuojamą Vatikano ir Kinijos susitarimą, buvo Nacionalinės patriotinės katalikų bažnyčios seminarijos dvasinis vadovas, Kinijos vyskupų tarybos ir Kinijos patriotinės katalikų asociacijos valdomos liturginės komisijos sekretorius, o vėliau direktoriaus pavaduotojas.

Pasak Vyskupų sinodo sekretoriaus pavaduotojo vyskupo Luiso Maríno de San Martino, popiežius Pranciškus šiuos du vyskupus Sinodo nariais pasirinko iš Kinijos vyriausybės patvirtinto sąrašo.

Paremkite musu veikla

Prenumeruokite mūsų straipsnių savaitinį naujienlaiškį.

Kiti straipsniai, pažymėti

Susiję straipsniai

Įkeliamas komentaras Komentaras bus atnaujintas po 00:00.

Būkite pirmas pakomentavęs.

Rašyti komentarą...
arba komentuokite kaip svečias
0
bendrinimų
Naudojant slapukus Jūsų naršymas tinklapyje bus patogesnis. Paspausdami „Sutinku“ Jūs leisite naudoti tinklapio slapukus Jūsų naršyklėje.