Kaip pranešėme vakar (liepos 21-ąją - red. past.), Šventasis Sostas paskelbė sveikintiną priekaištą Vokiečių schizmatiniam keliui, kuriame aiškiai sakoma, kad schizmatikai ir eretikai „yra atskirti nuo viso bažnytinio kūno, jie silpsta, pūva ir miršta“ (cituoju Jo Šventenybę). Atsakydama į tai, Vokietijos pasauliečių organizacija ZdK tą pačią dieną paskelbė pareiškimą.
Pirmiausia reikėtų suprasti, kad vokiečių Der Synodalen Weg (sinodinis kelias - red. past.) yra bendras Vokietijos vyskupų konferencijos ir šios galingos pasauliečių grupės, Centrinio vokiečių katalikų komiteto (vok. Zentralkomitees der deutschen Katholiken, sutrumpintai – ZdK) projektas. Šioje pasauliečių grupėje dominuoja modernistai, brukantys „atsiklaupimo prieš pasaulį“ darbotvarkę, kurią aptarėme vakar.
Pavyzdžiui, prieš kelias dienas ZdK vadovė Irme Stetter-Karp viešai pareiškė (JAV Dobbs bylos sprendimo kontekste), kad abortai turi likti prieinami moterims. Reaguodama į tai Maria 1.0 (Vokietijos katalikių moterų organizacija, pabrėžianti būtinybę laikytis katalikų mokymo – red. past.) paskelbė pareiškimą, kuriame paragino ZdK vadovę Irme Stetter-Karp atsistatydinti. Šią informaciją man suteikęs šaltinis teigia, kad visi tikrą katalikų mokymą išpažįstantys vokiečiai nekenčia ZdK, kuri naudojasi savo galia tam, kad prastumtų savo darbotvarkę, keliančią pavojų sieloms ir visuomenei.
Taigi ką gi ZdK pasakė Šventajam Sostui? Visą pareiškimą vokiečių kalba rasite – čia, o vertimą į anglų kalbą – čia. Iš pradžių jų pareiškime, atrodo, norima nuraminti Šventąjį Sostą teigiant, kad Roma „pabrėžia tai, kam mes jau esame įsipareigoję“, t. y. įsipareigoję pateikti savo nutarimus Romos popiežiui ir dalyvauti Jo Šventenybės Sinode dėl sinodiškumo.
Tai gali būti būdas neigti atsakomybę bet kokio nusižengimo atveju, kuomet Roma savo „priekaištu“ taip pat atsisako būti atsakingais už tai, kas vyks toliau. Vokietijos sinodinis kelias gali priimti nutarimą iš naujojo katekizmo išbraukti tas „žiaurias“, prieš sodomiją nukreiptas, ištraukas ir perduoti tokį sprendimą Šventajam Sostui, kuris nieko nedarytų ir leistų vokiečiams išleisti naują katekizmą (kaip tai netrukus po Vatikano II susirinkimo padarė Olandijos vyskupai). Vokiečiai galėtų tvirtinti, kad jie tokį sprendimą pristatė Šventajam Sostui, o Roma galėtų toliau tęsti gražiais žodžiais ir neveikimu pagrįstą „kovą“ su eretikais ir vilkais avies kailyje.Visgi ZdK pareiškimas baigiasi daug mažiau nuolankia pozicija:
Nuo pat Sinodinio kelio pradžios Prezidiumas stengėsi rasti tiesioginių bendravimo su Romos valdžia būdų. Mūsų manymu, tai galėtų būti vieta tokiems paaiškinimams. Deja, Sinodo prezidiumas kol kas į diskusiją pakviestas nebuvo. Suirzę apgailestaujame, kad šis tiesioginis bendravimas iki šiol neįvyko. Mūsų supratimu, sinodinė bažnyčia yra kitokia! Tai pasakytina ir apie šiandieninį bendravimo būdą, kuris mus stebina. Tai, kad pareiškimai neskelbiami su pavardėmis, nėra gero bendravimo būdo bažnyčioje liudijimas.
Prisimenu kardinolo Rišeljė pasipriešinimą Urbanui VIII, kuris buvo toleruojamas, nes popiežius Urbonas buvo nepatikimas frankofilas. Popiežius Pranciškus, kuris, atrodo, yra nepatikimas germanofilas, gali pagal tą patį šabloną pakartotinai iššaukti tuos pačius pražūtingus padarinius. Kai popiežius Urbonas stojo sukilusios Prancūzijos pusėn, jis išdavė visą kontrreformaciją ir Tridento Susirinkimą. Dabar vokiečių schizmatinis kelias tikisi įgyvendinti visas Hanso Küngo ir kitų eretikų modernistines svajones.
Turime būti dėkingi, kad kaip ir anuomet, taip ir dabar tiesa ta lieka ta pati: Jėzus yra Karalius ir kovos už Savo Nuotaką kad ir kas benutiktų. Pasitikėkime Juo, melskimės už savo priešus ir kovokime gerą kovą.