Naujame vaizdo interviu, kuris bus dalimis skelbiamas nuo gruodžio 8 d., Kazachstano Astanos vyskupas Athanasius Schneideris papasakojo, kaip 2008 m. įtikino popiežių Benediktą XVI nustoti dalyti Komuniją į rankas.
Netrukus pasirodysiančioje interviu serijoje, kurią peržiūrėjo LifeSiteNews, A. Schneideris pradžioje pasakoja, kaip nustebo sužinojęs, kad buvo pasirinktas vyskupu, ir kaip ši nuostaba tik dar labiau padidėjo, kai sužinojo, kad jo paskyrimas vyskupu buvo asmeninis Benedikto XVI sprendimas.
„Turite žinoti, kad jūsų paskyrimas buvo asmeninis popiežiaus Benedikto sprendimas“, – Schneideriui tuo metu prasitarė Vatikano nuncijus.
Šie žodžiai Schneideriui patvirtino, kad jo paskyrimas į vyskupus buvo „Dievo valia“. Pasak jo, tuometinį kardinolą Josephą Ratzingerį jis pažinojo dar iki jo išrinkimo popiežiumi.
Schneideris papasakojo, kad prieš pat vyskupo konsekraciją 2005 m. per Vyskupų sinodą apie Šventąją Eucharistiją, į kurį Benediktas pakvietė Schneiderį, vokiečių kilmės kazachų prelatas privačiai kalbėjosi su popiežiumi.
Schneideris sakė, kad per šį susitikimą jis paprašė popiežiaus nedalyti Komunijos į rankas, nes tai „man kėlė didelį susirūpinimą“. Benediktas atsakė, pasak Schneiderio, kad „tai tiesa“ ir kad „keli vyskupai jau yra prašę to paties“.
Schneideris pasakojo, kad jau kitą dieną jis įteikė popiežiui knygelę, kurią pats parašė šia tema, ir į ją įdėjo prierašą, kuriame buvo parašyta „Šventasis Tėve, Jėzaus Kristaus vardu prašau Jūsų, kaip popiežiaus, daugiau nedalyti šventosios Komunijos į rankas“.
Tuo metu Benediktas, pasak Schneiderio, vis dar dalijo Komuniją į rankas.
Po kelių savaičių Benediktas laiške atsakė Schneideriui, kad jo „tekstas yra įtikinamas, tačiau, kaip žinote, Bažnyčioje yra galingų grupių, kurios priešinasi šiai intencijai“.
Tuo metu Benediktas nieko nepasakė apie savo ketinimus nustoti dalyti Komuniją į rankas, todėl Schneideris buvo labai nustebęs, kai popiežius iš tikrųjų nustojo tai daryti.
Be to, 2008 m. Schneiderio knygelę Dominus Est, kurioje pasisakoma prieš Komuniją į rankas, italų kalba išleido paties Vatikano leidykla Libera Editrice Vaticana. Tais pačiais metais, pasak Schneiderio, „popiežius pradėjo daryti tai, ko aš jo prašiau“, t. y. dalyti šventąją Komuniją tik ant liežuvio, priimančiajam atsiklaupus.
„Iki pat savo pontifikato pabaigos jis nebedalijo Komunijos į rankas“, – interviu teigė Schneideris ir pridūrė, kad šis pokytis jį „labai nudžiugino ir labai nustebino“.
Schneideris pasakojo, kad netrukus po to per bendrąją audienciją Benediktui pasakė: „Tegu Dievas jums atlygina už stebuklą, kuris įvyko per Corpus Christi, Šventasis Tėve.“
Benediktas „iš karto suprato, nusišypsojo“ ir atsakė: „Taip, ši forma yra daug tinkamesnė.“
Tais pačiais metais Romoje lankydamasis ad limina, Schneideris sakė, kad dar kartą galėjo asmeniškai padėkoti Šventajam Tėvui, kuris dar kartą „patvirtino“ savo poziciją šiuo klausimu, sakydamas, kad „taip ir turi būti“.
Interviu parengė Certamen, jaunų katalikų grupė, propaguojanti tradicinį katalikų tikėjimą (čia galima rasti jų parengtą vaizdo įrašą apie skaistyklą).
Tame pačiame interviu Schneideris taip pat papasakojo, kaip iš popiežiaus Pranciškaus išgavo pripažinimą, kad Abu Dabio deklaracijos teiginys, jog „religijų įvairovė“ yra „Dievo valia“, reiškia tik „leidžiamąją Dievo valią“, t. y. kad Dievas nenori, jog egzistuotų skirtingos religijos, prieštaraujančios viena kitai dėl Dievo esmės ir Jo įsakymų žmonėms.
Šis teiginys dėl religijų įvairovės, pasak vyskupo Schneiderio, yra „nepriimtinas“ ir „prieštarauja pirmajam Dievo įsakymui“, todėl jis jautė pareigą per ad limina vizitą su Pranciškumi Romoje, dalyvaujant kolegoms vyskupams, pasakyti kalbą ir paprašyti Pranciškaus „skelbti tiesą“.
Kažkuriuo metu, per kelis apsikeitimus nuomonėmis, Schneideris, kaip pranešama, pasakė Pranciškui: „Prašau Jūsų Jėzaus Kristaus vardu skelbti visam pasauliui, kad nėra kito išganymo kelio, kaip tik Jėzus Kristus. Jei tai padarysite, tai bus viena didžiausių Jūsų paguodų tą akimirką, kai būsite teisiamas prie Dievo teismo sosto.“
Tačiau, Schneiderio apgailestavimui, nors jis galiausiai pasiekė, kad Pranciškus bent jau viešai pasisakytų apie „leidžiamąją Dievo valią“, Pranciškus grįžo prie ankstesnės pozicijos per bendrąją audienciją, kur, anot Schneiderio, pasakė, jog „gerai, kad yra skirtingų religijų“. Vėliau šis pareiškimas buvo išsiųstas visiems pasaulio teologijos fakultetams.
Schneideris sakė apgailestaujantis dėl Pranciškaus „dviprasmiško kalbėjimo“, taip pat dėl jo prieštaringų pareiškimų ir pridūrė, kad juos vertina „modernizmo, reliatyvizmo“ kontekste, pagal kurį skirtingi priešingo turinio pareiškimai gali „lygiavertiškai būti skelbiami vienas šalia kito“.
Vėliau interviu kazachų prelatas dar kartą pasmerkė tradicinių lotyniškų Mišių suvaržymus, sakydamas, kad „popiežius nėra gavęs iš Jėzaus Kristaus galios trinti Tradiciją“. „Traditiones Custodes yra labai labai, labai liūdnas dokumentas“, – tęsė jis, tvirtindamas, kad Pranciškus šiuo klausimu „piktnaudžiavo savo galia“.
Tikimės, kad „šio dokumento gyvavimo laikas bus trumpas“, – užbaigė vyskupas.