2024 m. sausį Kinijos teritorijoje įsigaliojo naujas patriotinio ugdymo įstatymas. Ta proga buvo sukviesti įvairių Kinijoje leidžiamų religijų vadovai, kuriems buvo pranešta, kad šio įstatymo taikymas remiasi principu, jog „valstybė yra svarbesnė už religiją, o valstybės įstatymas yra svarbesnis už religines taisykles“. Šiuo įstatymu siekiama pertvarkyti ir sustiprinti Kinijos komunistų partijos (KKP) vidaus propagandą.
Po uždaro posėdžio, iš kurio niekas nebuvo paviešinta, penkių Kinijos teritorijoje leistų religijų – katalikybė, budizmo, daoizmo, islamo ir dalies protestantizmo – vadovai, paskirti Kinijos valdžios, paskelbė penkias direktyvas savo tikintiesiems, kurios reiškia besąlygišką religijos kapituliaciją socialistinei valstybei su kinišku prieskoniu.
„Laikykis patriotizmo, meilės partijai ir meilės socializmui principų“, – skelbia pirmasis sinizmo religijos įsakymas. Kad žinia būtų aiški, Kinijos valdžios institucijos komentuoja: „Mūsų šalies religiniai sluoksniai turi mokytis, mąstyti ir praktikuoti Xi Jinpingo mintį apie socializmą su kinų bruožais naujajai erai.“
„Laikykitės ir tęskite gražią patriotizmo tradiciją“, – rekomenduojama antrojoje Religinių grupių konferencijos paskelbtoje gairėje, kurioje nevengiama paaiškinti, kad katalikybėje „patriotizmas yra Dievo įsakymas“. Kartu primenama, kad minimą patriotizmą sudaro „mūsų šalies religinių sluoksnių [...] vienybė vadovaujant Kinijos komunistų partijai“.
„Atkakliai stenkitės papildyti mūsų šalies religiją puikia tradicine kinų kultūra.“ Trečiojoje direktyvoje, kuria siekiama taikyti patriotinio auklėjimo įstatymą, plėtojama idėja paspartinti religijos inkultūraciją į kinų papročius ir tradicijas, net jei tai reikštų visišką jos esmės susilpninimą.
Ketvirtoji direktyva: „Toliau vykdykite patriotinį ugdymą ir užsiimkite patriotine veikla“, – prašo KKP pavaldūs religiniai vadovai. Taip siekiama, kad mokymas būtų praturtintas „partijos istorija, Naujosios Kinijos istorija, [...] socialistinės raidos istorija“.
Galiausiai, paskutinėje direktyvoje išsakoma: reikia „vesti religinius dvasininkus ir tikinčiuosius prie to, kad jie tvirtai įsisąmonintų, jog valstybė yra svarbesnė už religiją, o valstybės įstatymas – už religijos taisykles“.
Ironiškas likimo posūkis, kad šios naujos taisyklės atsirado likus keliems mėnesiams iki pakartotinių derybų dėl 2018 m. rugsėjį Kinijos ir Šventojo Sosto sudaryto slapto laikinojo susitarimo, kuriuo siekiama nutraukti be Romos sutikimo paskirto episkopato, de facto prašomo išpažinti aiškiai schizmatinę doktriną, schizmą.
Ar tai gali būti būdas Pekinui parodyti, kad susitarimas rugsėjo mėn. nebus atnaujintas ir todėl galutinai nutraukiamas? Jei Kinijos komunistai norėjo pasiųsti tokią žinią, jie negalėjo to padaryti geriau.