Vatikano II Susirinkimas
-
Afrikos sėkmės istorijos po Vatikano II Susirinkimo mitas
2023.02.08Katalikų Tradicija
Vertinant Bažnyčios po Vatikano II Susirinkimo pasirinktos evangelizavimo strategijos sėkmę, dažnai kaip didelis šio Susirinkimo laimėjimas pateikiamas katalikybės augimo Afrikoje pavyzdys.
-
Ar gali katalikas abejoti Vatikano II Susirinkimu?
2021.10.25Jean-Pierre Maugendre
Ar galima abejoti, kad Vatikano II Susirinkimą vedė Šventoji Dvasia?
-
Bažnyčios istorijos paradoksai: Susirinkimas, Jonas XXIII, Ottavianis ir Fernándezo paskyrimas
2023.08.14Roberto de Mattei
Ar teisūs tie, kurie įsitikinę, kad naujausi popiežiaus Pranciškaus pasirinkimai išreiškia radikalų atotrūkį nuo prieš tai buvusių pontifikatų?
-
Bjaurojamos bažnyčios: ikonoklazmas ar tęstinumas?
2023.02.10Dwight Longenecker
Mažai yra dalykų, kurie taip gerai atspindi kovą tarp konservatyvių idėjų ir progresyvių ideologijų, kaip per pastaruosius 50 metų besikeičianti bažnyčių architektūra.
-
Cenzūra pagal „Vatikano II Susirinkimo dvasią“
2023.07.13Marius Parčiauskas
Akivaizdu, jog taip bandoma paslėpti, kad ekumenizmas tiesiogiai ir nedviprasmiškai prieštarauja daugybei ikisusirinkiminių popiežių enciklikų ir šventųjų mokymui.
-
Diak. Beno Ulevičiaus ir Katalikų Tradicijos komandos diskusija apie Vatikano II Susirinkimą ir paklusnumą
2024.02.27Katalikų Tradicija
Vasario 26 d. įvyko ilga diskusija tarp VDU Katalikų teologijos fakulteto dekano diak. Beno UIevičiaus ir Katalikų Tradicijos komandos.
-
Kunigų apostazė po Vatikano II Susirinkimo
2025.01.31Romano Amerio
Dėl ko gi kito tas, kuris turi galią sakramentiniu būdu teikti Viešpaties Kūną ir atleisti nuodėmes, tuo būdu keisdamas žmonių širdis, gali jaustis menkesnis ir stokojantis atsakomybės, jei ne dėl proto ir tikėjimo užtemimo? Šis menkavertiškumo jausmas kyla iš to, kad kunigas pamiršta tikrąją kunigystės paskirtį – teikti žmonėms šventus dalykus, ir iš to, kad jis mano, jog kunigiškoji būsena yra tokia pati būsena kaip ir bet kuri kita, t. y. tokia, kurioje žmogus siekia realizuoti savo galimybes ir įnešti savo indėlį į pasaulį.
-
Liturginės revoliucijos metu iš Romos kalendoriaus pašalinti šimtai šventųjų
2023.04.29Peter Kwasniewski
Iš viso iš kalendoriaus buvo išbraukti 305 šventieji ir jų nežinomi bendražygiai.
-
Liūdna Bažnyčios statistika: tikrieji Vatikano II Susirinkimo vaisiai
2023.04.20Katalikų Tradicija
2000 m. iki 2019 m. Ispanijoje kasmetinių kunigų šventimų sumažėjo nuo 227 iki 125; Vokietijoje nuo 140 iki 55; Prancūzijoje nuo 150 iki 94; Italijoje nuo 520 iki 310.
-
Moralinės revoliucijos ištakos: Vatikano II Susirinkimas apie santuoką ir šeimą (I dalis)
2024.01.11Roberto de Mattei
Esminis novatorių pažiūrų aspektas buvo ir yra prigimties sąvokos pakeitimas asmens sąvoka.
-
Moralinės revoliucijos ištakos: Vatikano II Susirinkimas apie santuoką ir šeimą (II dalis)
2024.02.01Roberto de Mattei
Labiausiai stebinantis Gaudium et spes aspektas yra tai, kad jame nepateikiama tradicinė santuokos tikslų tvarka.
-
Pašaukimų į kunigystę krizė posusirinkiminėje Bažnyčioje
2022.05.09Benediktas Narsietis
Nuodėmė ir klaida veda į mirtį, tiesa ir malonė – į gyvybę, todėl naujosios vizijos Bažnyčiai ima šviesti grabnyčių žvakė, o Tradicijos vedamai Bažnyčiai tešviečia kunigystės paschalas, skelbiantis gyvybę ir prisikėlimą.
-
Sociologinė liturginės reformos analizė
2022.06.08Reid Turner
Asmens prisirišimas prie kultūrinių jo religijos aspektų, ypač tai religijai išskirtinių ritualų ir doktrinų, koreliuoja su tikimybe, kad šis asmuo liks to tikėjimo išpažinėju.
-
Tęstinumo hermeneutikos mitas
2023.01.30Jose Maria Permuy
Nukrypstantys nuo Bažnyčios mokymo būdavo įspėjami ir baudžiami. Šiandien jie gyvena pačiame Bažnyčios centre.
-
Vatikano II Susirinkimas ir komunizmas
2023.02.13Mindaugas Buika
Nors nemaža Vatikano II Susirinkimo dalyvių dalis skaudžiai suvokė ir išgyveno tuometinio komunistinio režimo vykdytą Bažnyčios persekiojimą, tačiau oficialiuose Susirinkimo dokumentuose apie tai nieko nekalbama.
-
Žaidimai, kuriuos žmonės žaidžia su Šventąja Dvasia
2023.01.03Peter Kwasniewski
Vatikano II Susirinkimas traktuojamas ne kaip visos gyvosios Bažnyčios Tradicijos dalis, bet kaip Tradicijos pabaiga, nauja pradžia nuo nulio. Tiesa ta, kad būtent šis Susirinkimas neapibrėžė jokios dogmos ir sąmoningai pasirinko likti kukliame lygyje, kaip tik pastoracinis Susirinkimas; ir vis dėlto daugelis jį traktuoja taip, tarsi jis būtų tapęs savotiška „superdogma“, naikinančia visų kitų svarbą.